keskiviikko 2. joulukuuta 2015

Acadermia Skönhetsmässan - Naturlig kosmetika


Acadermia - Skönhetsmässan

Många tillverkaren av naturlig kosmetika hade kommit på Acadermia mässan.
Jag besökte tillsammans på sju montern som marknadsförde naturlig kosmetika.
Alla de här tillverkarna var förstås från Sverige.
Jag var litet överraskad att de finns så många naturligt varumärket som är från Sverige.

Nedanför du kan hitta listan över de här utställarna:
 
1.       c/p Gred

2.       Econatur

3.       Jabushe (utnyttjar också några procentar av syntetiska ingredienser)

4.       Loelle

5.       M.Picaut

6.       Rapsodine

                        7.       UneCare

               Mest tyckte jag om Loelle och Picaut. Jag fick bra produkt presentationen på båda montern.

Loelle
Grundarna av Loelle presenterade själv produktmärket där på mässan. Det finns nio produkter i deras sortiment. Olika oljor, till exempel arganolja och jojobaolja, leran från Marocko och rosenvatten. Produkterna var jätte intressanta och jag köpte just den där rosenvatten som borde vara jättebra att balansera huden. Och den var också på erbjudan. J
              www.loelle.se

            

 
M. Picaut

Picaut är produktlinjen för skönhets salonger men man kan också köpa produkter från några webbutiker (till exempel: www.eleven.se). Picaut är svenska, exklusiv hudvårdsserie från ansiktet. ”The beauty berry” av Picaut produkter är havtornet. Havtorn har många fördelar för hud. Den är rik på flavonoider som quercetin, den innehåller också betakarotiner och Vitamin A, C och E. Från Picaut köpte jag Foaming clenser och Skin Detox Moisturizer. Jag tyckte mycket om de här produkterna! Jag tror att jag ska beställa dom mer sedan jag har använt de här som jag har nu…J

              http://www.mettepicaut.se/en/

Trots att hudvårds områden på mässan inte var stor,
hittade jag många nya saker från där.
 
Tack för Teija om det här underbar idé! 
Arja

             


 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti