perjantai 27. marraskuuta 2015

Black friday i Stockholm!






Black friday on kiitospäivän jälkeinen joulusesongin avauspäivä, joka on lähtöisin Amerikasta ja
levinnyt maailmanlaajuisesti. Monissa kaupoissa on paljon erilaisia tarjouksia ja kuluttajat suuntaavatkin silloin ostoksille. Kiinnitimme huomiota erilaisiin black fridayn alennuksiin ja markkinointikeinoihin täällä Tukholmassa. Huomasimme, että monet liikkeet ovat lähteneet mukaan ja ikkunoissa mainostettiin tuotteita kilpaa erilaisin tarjouksin. Tarjoukset vaihtelivat -20-30% yksittäisistä alennustuotteista laajempiin koko valikoiman alennuksiin. Yhä useammat kaupat hyödyntävät black fridayn synnyttämää ostohuumaa. Tarjoukset houkuttelivat varsinkin turisteja. Suomalaisia näkyi katukuvassa paljon ja tämä varmasti siksi, ettei sen suosio Suomessa ole vielä yltänyt samalle tasolle. Osa liikkeistä aukesi vasta 11:00 aamulla ja muutamien oville oli jo ehtinyt kertyä ihmisiä jonoksi asti.

Huomasimme myös, että black friday näkyi suuresti tv-mainonnassa, jatkuvien mainosten kautta.
Mainokset ja tarjoukset olivat selkeästi kohdistettu ja rakennettu joulumarkkinoille ja asiakkaita
kannustettiin löytämään alennuksista joululahjat. Mainontaa katukuvassa ei juurikaan näkynyt
muualla kuin näyteikkunoissa ja ovissa sekä liikkeiden sisällä. Black fridayta markkinoidaan etukäteen yhtenä sesongin parhaimmista ja suurimmista alennusmyynneistä ja siksi varmasti moni hyödyntää tilaisuuden.



















-Anna ja Vilma







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti